top
logo

Μαθητική Πύλη

Πανελλήνιο Σχολικο Δίκτυο

Διαδίκτυο

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Cyberkids

 Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & 

 Προστασίας του Πολίτη

Επισκέψεις στο Site

Τοπική Ώρα

O καιρός

Βιβλίο επισκεπτών


Από το αμπέλι στο τραπέζι PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 21 Δεκέμβριος 2011 08:13

 


xryso   Χρυσοπράσινο Φύλλο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 4ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης "ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ"  ?

  Γυμνάσιο Αρχαγγέλου Λακατάμειας

 


 4ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης «ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ»

ΘΕΜΑ:  Από το αμπέλι  στο τραπέζι

ampeli

Υπεύθυνοι καθηγητές : 

                                    1. Τιμοθέου Άννα      

                                    2. Τζιώρας Γεώργιος

 Περιβαλλοντική Ομάδα

Αναγνώστου Κων/να Β1

Βαρβάρα Χρυσή Α1

Βενέτη Κλεονίκη Α1

Βιδάλη Ασημίνα Β1

Γιώτης Σωτήρης Β1

Γκάζικα Φερενίκη Β1

Γλαβά Αγγελική Β1

Γεωργούλης ΝικόλαςΒ1

Διαβάτη Ελπίδα Β2

Δημοπούλου Τατιάνα Β2

Ευθυμίου Γεωργία Β2

Ζορμπά Ιρένε Β2

Κανδυλάκη Χριστίνα Α4

Κοντιζάς Πάναγιώτης Β2

Kατσίκα Αγγελική Β4

Μοτσάκος Παναγιώτης Β3

Μιχαηλίδης Κω/νος  Γ3

Μυλωνά Νίκη

Ντόρβα Δήμητρα  Β3

Τσαμαδού Ευθυμία Β5

Χιώνη Δάφνη Β5

ΤΙΤΛΟΣ

Από το αμπέλι στο τραπέζι

ΘΕΜΑ

Η καλλιέργεια της αμπέλου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα αειφόρος προοπτική και συμβολή στην οικονομία της χώρας.  

ΣΚΟΠΟΣ

  • Η προαγωγή και η ανάπτυξη της Π. Ε. στο σχολείο
  • Η ευαισθητοποίηση, η ενεργοποίηση και η απόκτηση από τους μαθητές κριτικής σκέψης  σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος
  • Η ανάδειξη της συμβολής της αμπελοκαλλιέργειας  στην κοινωνική και οικονομική ζωή και η προσέγγιση των οινοπαραγωγών  χωρών μέσα από την ανάδειξη κοινών χαρακτηριστικών στους τρόπους παραγωγής, στα ήθη και έθιμα.
  • Η προώθηση της αμπέλου και των προϊόντων της ως  στοιχείου διατροφής και προστασίας της υγείας.
  • Η συνειδητοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που  σχετίζονται με την καλλιέργεια της αμπέλου και τη διαχείριση των  προϊόντων και των υποπροϊόντων της και η σύγκριση των ιδιαιτεροτήτων κάθε χώρας. 

ΣΤΟΧΟΙ

Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι οι μαθητές:

1.   Να έρθουν σε επαφή με τη φύση και να προσεγγίσουν βιωματικά το οικοσύστημα του αμπελώνα γνωρίζοντας τα   βιοτικά και αβιοτικά στοιχεία από τα οποία αποτελείται.

2.   Να γίνει η προσέγγιση του θέματος της αμπέλου διαθεματικά  μέσα από τις φυσικές επιστήμες, τη μυθολογία, την ιστορία, τη λογοτεχνία, τη λαογραφία, τις τέχνες  κλπ.

3.   Να έρθουν σε επαφή με τον πρωτογενή ( αμπελοκαλλιεργητές  κτλ ), δευτερογενή (οινοποιία  κτλ) και τριτογενή (εμπορεία) τομέα παραγωγής  που αφορά την άμπελο στη χώρα μας .

4.   Να συνειδητοποιήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που σχετίζονται με την καλλιέργεια της αμπέλου και τη σημασία της βιολογικής καλλιέργειας.

5.   Να ευαισθητοποιηθούν, να ενεργοποιηθούν και να αποκτήσουν οι μαθητές κριτική σκέψη σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

6.   Να κατανοήσουν την συμβολή της αμπελοκαλλιέργειας στην κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική ζωή του τόπου και τη θέση των προϊόντων της στη μεσογειακή διατροφή.   

7. Να αποκτήσουν οι μαθητές ευχέρεια στη διερεύνηση  προβλημάτων και την αναζήτηση λύσεων.                            

8. Να αναπτύξουν κλίσεις, δεξιότητες και να εκφραστούν με κάθε τρόπο.                                                                           

9. Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα, ικανότητα λήψης αποφάσεων και παρέμβασης στην κατεύθυνση της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.      

10. Να αξιοποιήσουν ευχάριστα το χρόνο τους, να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, να περάσουν καλά και να έχουν όμορφες αναμνήσεις από τα μαθητικά τους χρόνια.    

ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μέθοδος project ? ομαδική συζήτηση ? βιωματική προσέγγιση ? διερεύνηση ? και επίλυση προβλήματος ? παιχνίδι ρόλων ? Μελέτη πεδίου ? συνεντεύξεις ? ανακοινώσεις ? παρουσίαση εργασιών ? παρουσίαση προγράμματος 

ΔΟΜΗ

 

 

 

 

 

1ο Μέρος

1. Γνωριμία μελών περιβαλλοντικής ομάδας.

2. Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα.

3. Αποσαφήνιση όρων και εννοιών που αφορούν το περιβάλλον.

4. Καθορισμός στόχων.

5. Συγκρότηση ομάδων.

6. Καταμερισμός εργασιών.

2ο Μέρος

Ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα σε θεωρητικό επίπεδο με την χρησιμοποίηση  διαφόρων διδακτικών τεχνικών.

3ο Μέρος

Μελέτη πεδίου.

4ο Μέρος

Σύνθεση, παρουσίαση, αξιολόγηση και κοινοποίηση του προγράμματος στη σχολική κοινότητα. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

  • Παρακολούθηση εκπαιδευτικών ταινιών με θέμα το αμπέλι και τα προϊόντα του
  • Παρακολούθηση εισηγήσεων για τα Μεσογειακά οικοσυστήματα και της καλλιέργειες που ευδοκιμούν σ΄αυτά.
  • Επίσκεψη σε αμπελώνα και οινοποιείο της Αττικής και της Πελοποννήσου
  • Επίσκεψη σε μουσείο κρασιού
  • Κατασκευή ετικέτας κρασιού
  • Κατασκευή αφίσας με θέμα: « αμπέλι ?κρασί».
  • Έκθεση φωτογραφίας με θέμα το αμπέλι και τα προϊόντα του.
  • Δημιουργία παρουσίασης.
  • Παρουσίαση του προγράμματος στη σχολική κοινότητα. 

ΠΙΘΑΝΑ ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  1. Οικιακή Οικονομία Α? και Β?
  2. Βιολογία Α΄τάξης
  3. Γεωγραφία Α΄τάξης
  4. Θρησκευτικά Α΄τάξης
  5. Βιολογία Γ΄τάξης
  6. Πληροφορική

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Σύλλογος καθηγητών - Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ? Δήμος Αργυρούπολης ? Ελληνική  

Εταιρία Προστασίας της Φύσης - Κ.Π.Ε. Αργ/λης ? Γυμνάσιο Κύπρου στα πλαίσια του προγράμματος «Χρυσοπράσινο φύλλο»



 



 

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 02 Ιούνιος 2012 13:13
 

bottom
top

Σύνδεση διαχειριστή



Αναζήτηση

Εκτεταμένη διαχείριση

 


bottom

Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: Tribeca WordPress Theme  Valid XHTML and CSS.